Què fem?

El Ioga té un vessant educatiu que, a partir d'exercicis lúdics i senzills, treballa amb tots els nivells de
creixement: físic, emocional, intel·lectual i social. En el nostre grup treballem amb els principis en els quals es basa el Ioga, tot prenent com a base l'Informe Delors i fent un treball d'unió entre algunes pedagogies i el Ioga per incidir en els processos de creixement i així poder acompanyar el desenvolupament integral en els diferents camps educatius.



23 de jul. 2010

QUÈ ÉS EL RYE

El RYE és una associació fundada per educadors per als educadors. Des de la seva creació l’any 1978 a París no ha parat de créixer i expandir-se per diferents països. Va néixer del creuament entre el ioga mil·lenari i el sistema educatiu i de fet la seva existència respon a una demanda col·lectiva. En un ensenyament hiperintel·lectualitzat, introdueix tècniques de benestar que tenen present la interdependència entre la ment i el cos.

La paraua “ioga” significa “unió”, i la finalitat és l’harmonia entre el físic, les emocions i els desitjos de l’infant. L’objectiu és el benestar de l’alumne i de l’ensenyant, sense perdre de vista la qualitat de l’aprenentatge. El rebuig i la desmotivació no són ineluctables a l’escola, ans el contrari, la filosofía del RYE està convençuda que el plaer d’aprendre pot desvetllar energies considerables i que l’harmonització d’aquestes energies (a la qual convida el ioga) pot donar de nou entusiasme i motivació

Per afavorir l’atenció i la concentració, els ensenyants formats en les tècniques del RYE introdueixen en les seves classes breus sessions de ioga adaptades al context escolar, sigui asseguts o drets entre la taula i la cadira. Els joves poden aprendre a relaxar-se, a concentrar-se, a estimular les seves energies quan estan cansats o a calmar-les quan estan nerviosos. Els exercicis s’adapten a totes les activitats de la vida i a totes les matèries que s’ensenyen, des de l’escola infantil fins a la universitat, sense que hi hagi cap necessitat de fer referència a cap corrent filosòfic o creença.

Els ensenyants, que apliquen les tècniques RYE, s’han adonat, per exemple, que una breu sessió de relaxació afavoreix la participació a l’aula i la relació entre alumnes, que els estiraments que redrecen l’esquena ajuden a tenir confiança en un mateix i que simples exercicis de respiració calmen i milloren l’atenció.

És interessant de remarcar que aquest treball es recolza en una actualització de les sis primeres etapes de l”Escala de Patanjali”, que es resumeixen així:

Yama. Viure junts. La relació amb els altres
Niyama: La higiene personal. Eliminem toxines i pensaments negatius
Asana: Operació esquena dreta. Col·loquem-nos correctament
Pranayama: Respirar correctament. Prendre consciència de la respiració
Prathyahara: Relaxar-se. Calmar les emocions
Dharana: Saber posar atenció i concentrar-se. Aprendre a aprendre

El ioga immemorial ofereix així una possibilitat d’obertura prodigiosament moderna dins del marc del sistema educatiu.
http://www.rye-france.fr/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada